Ochrona plików w Excelu jest bardzo ważna. Może się zdarzyć, że efekty naszej żmudnej pracy zostaną zniweczone. Żeby tego uniknąć, warto wiedzieć, jak chronić pliki w Excelu.
Każdy plik w Excelu można zabezpieczyć hasłem. Możliwa jest też ochrona arkusza tak, żeby nikt nie mógł go zmienić. Nauczmy się to robić.
Ochrona pliku hasłem
Najpierw nauczmy się, jak zabezpieczyć otwarcie pliku. Będzie to możliwe tylko po podaniu hasła, które sami ustanowimy.
Klikamy najpierw na Przycisk pakietu Office i wybieramy kolejno Przygotuj i Zaszyfruj dokument.
Pojawi się okno, w którym należy wpisać hasło. Najlepiej takie, którego nikt nie będzie mógł się łatwo domyślić.
Po wpisaniu hasła należy jeszcze ponownie je potwierdzić. Od tego momentu do otwarcia pliku będzie potrzebne hasło.
Bardzo ważna kwestią jest zapamiętanie hasła. Bez niego nie otworzymy pliku.
Ochrona arkusza
Inną możliwością jest ochrona arkusza. Umożliwia ona co prawda otwarcie pliku przez inne osoby, ale nie pozwala na wprowadzanie zmian. W celu ochrony arkusza wchodzimy na wstążkę Excela i dalej wybieramy Recenzja i Chroń arkusz.
W dalszym kroku wpisujemy hasło. Wybieramy też, w jakim stopniu arkusz ma być chroniony.
Od tego momentu każdy, kto będzie chciał zmodyfikować arkusz, zobaczy taki komunikat:
Bez usunięcia ochrony w zakładce Recenzja i wpisania hasła, edycja pliku nie będzie możliwa.
Życzę wszystkim bezpiecznej pracy w Excelu!
0 komentarze:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.