poniedziałek, 26 lipca 2010

Tekst jako kolumny

Witam w kolejnym wpisie bloga Abc Excel!

Wiemy już, jak łączyć tekst w Excelu. Dziś nauczymy się rozdzielać tekst zapisany w jednej komórce. W tym celu wykorzystamy jedną z możliwości Excela czyli Tekst jako kolumny. Opcja ta służy właśnie do rozdzielania tekstu, najczęściej przekopiowanego z innego źródła, np. z internetu.

W tym celu przygotowałem krótki przykład, na którym zobaczymy, jak korzystać z opcji Tekst jako kolumny.


Mamy tu imiona i nazwiska oddzielone przecinkiem zapisane w jednej komórce, a chcemy je mieć w dwóch różnych kolumnach. Opcję Tekst jako kolumny używamy właśnie najczęściej do oddzielenia od siebie imienia i nazwiska. Zobaczmy, jak to zrobić.

Jak rozdzielić od siebie imię i nazwisko w Excelu? Jest to bardzo proste.

Rozdzielenie od siebie imienia i nazwiska rozpoczynamy od zaznaczenia wszystkich komórek.


Następnie przechodzimy do wstążki Excela. W zakładce Dane znajduje się interesująca nas opcja Tekst jako kolumny.


Po wybraniu opcji Tekst jako kolumny pojawia się Kreator konwersji tekstu na kolumny. W pierwszym kroku wybieramy typ formatu danych, który najlepiej opisuje dane źródłowe. W naszym przypadku jest to typ Rozdzielany, ponieważ imię i nazwisko są rozdzielone przecinkiem.


W drugim kroku wybieramy ograniczniki tekstu źródłowego. W naszym przypadku jest to przecinek. Od razu w dolnej części okna dialogowego możemy zobaczyć, w jaki sposób Excel rozdzieli nasz tekst.


Trzeci krok pomijamy i zostawiamy wszystko tak jak jest. Klikamy zakończ i sprawdzamy efekty.


Voila! W ten prostu sposób Excel rozdzielił od siebie imiona i nazwiska. Teraz są one w osobnych kolumnach, tak jak chcieliśmy.

To tyle na dzisiaj. Zachęcam do dalszej lektury i subskrypcji bloga. Dzięki niej nie ominiesz żadnego wpisu!

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

no fajny blog - a na tym przykładzie jak zrobić by imię pokazało się w tej samej komórce ale pod nazwiskiem?i bez klepania spacji aż samo przeskoczy?
tomek

margerytka pisze...

Cześć! Zaznacz obszar A1:B9 (czyli lista nazwisk w tym przykładzie) i naciśnij Ctrl+H - wyskoczy menu "Znajdź i zamień". W polu "Znajdź" wpisz "'", a w polu "Zamień" trzymając wciśnięty lewy Alt wpisz z klawiatury numerycznej 010 (pojawi się migająca kropeczka i wybierz OK.

margerytka pisze...

w znajdź wpisz oczywiście przecinek, coś mi się źle na klawiaturze wybrało

Anonimowy pisze...

Witam.
W kwestii "znajdź i zamień".
W danym obszarze zamieniałem przecinek "," na enter "lewy atl+010". Później powtarzałem czynność ale w innym obszarze. Excel dodał obie te czynności i robił tekst o 2 entery. Moje pytanie: jak to anulować aby móc rozbijać o 1?
p.s. trochę kombinowałem z tym i teraz to mi już rozwala tekst o 5 lini :D
Piotr

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.